Preklad: Slovnik 001

Vladimir Michl michlv na penguin.cz
Úterý Listopad 2 08:10:47 CET 1999

On Mon, 25 Oct 1999, Jan Popelek wrote:

> Následují slova, která jsem nenašel ve slovníku a proto k nim přiřadil
> náhodná slova. Znalci nechť opraví a zahrnou do slovníku pro potěchu
> příštích generací překladatelů.

Podle připomínek jsem upravil a poskytuji tedy tuto verzi, kterou pak
zařadím do slovníku

Swiss Army Knife                Švýcarský armádní nůž, "Univerzální nástroj"
audit record                    záznamy pro audit
authenticate                    autentizovat, ověřit totožnost, prokázat totožnost
authentication                  autentizace, ověření totožnosti, prokazování totožnosti
back-end                        pozadí
centipede                       (OpenLDAPd - centipede), stonožka
cookies                         cookies
cryptographic                   šifrovací, kryptografický
data-driven                     řízený daty
development [files, i.e. -dev.deb]      vývojové
developers [toolkit]		vývojářské [nástroje] ([nástroje] vývojáře)
dialect [of Pascal]             dialekt [Pascalu]
dialect-independent             dialektově nezávislý

directory interaction           adresářové služby ???

embed				vtělit
embedded                        vestavěný, vtělený
front-end                       popředí, prostředí, rozhraní
generator                       generátor

grabber                         ???
internals                       vnitřnosti

listing                         výpis
load [program]			zavést
loadable                        zaveditelný (=plugable)
masquerade                      maškaráda
off-line                        mimo síť, nepřipojený, nespřažený
opcode tree                     strom operačních kódů (opkódů) (pkg. PerlDebug)
parser                          parser, syntaktický analyzátor
plugable                        zásuvný
plugin                          zásuvný modul
proxy cache                     proxy cache
readable [source code]          čtitelný [zdroják]
rendering                       renderování
replication server              replikační server (pkg. OpenLDAPd)
set                             sada, množina, kolekce, nastavit
data set			datový soubor
setuid root                     "setuid root", s právy superuživatele
shell                           shell, interpret příkazů
standalone                      samostatný, nezávislý
time-billing                    (vy)účtování pracovní doby
to debug                        ladit
to extract [from archive]       vytáhnout, vyjmout, vyzvednout [z archivu], rozbalit
to save bandwidth               šetřit šířku pásma/kapacitu linky
widget                          přípravek, widget
window manager                  správce oken
wrapper                         obal, wrapper

*  Name:    Vladimir Michl                                           *
*  E-mail:  Vladimir.Michl na seznam.cz                                 *
*  Web:     http://www.penguin.cz/~michlv                            *
*  Tel:    +420/68/5391545                 Work: 068/5711292         *
*           068/5391545                          Czech Republic      *