Mysql a "transakce"

Karel Volejnik Karel.Volejnik na be-net.cz
Středa Srpen 18 13:48:52 CEST 1999

Dne St, 18 srp 1999 jste napsal(a):

> 	Ohledne triggeru - ja jsem nakonec vzdal i to, aby klienti
> sami udrzovali nejakou konzistenci mezi tabulkami. Zjistil jsem, ze
> pokud potrebuju rychlou odezvu (pro WWW klienty), musi toho CGI skript
> delat na databazi co nejmene. Takze jsem zavedl nekonzistence a mam
> samostatny proces, ktery parkrat za den vymaze z databaze radky, na ktere
> nejsou odjinud odkazy. S vyvolavanim triggeru by to bylo jeste horsi.

to je pravda, take jsem na to narazil (rychlost).

Nakonec jsem to udelal tak, ze jsem napsal neco jako jednoduchy
transakcni monitor (daemon), ktery se o tyhle veci stara. Klinti proste
nezapisuji do 'pravych' tabulek, ale do jejich 'komunikacni' obdoby. Transakcni
monitor udrzuje atomicnost operaci nad 'pravymi' tabulkami. Filosofie je podobna
jako u transakcnich vicefazovych commitu na velkych distribuovanych databazich
(ale neni to psano obecne, takze to neni az tak slozite).

Kdyby byl cas, mozna by stalo za to to analyzovat a napsat to jako doplnek
MySQL obecne.