ANNOUNCE: C knihovna podobna DBI v Perlu

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Čtvrtek Srpen 26 14:49:35 CEST 1999

18. srpna Horak Daniel announcnul:

> zacal jsem tvorit knihovnu (v C, ano jsou i taci, co pouzivaji tento
> high-level assembler ;-) ) pro pristup k ruznym DB serverum. API je skoro
> stejne jako je u DBI, zatim existuje neuplny (ale presto funkcni) driver pro
> PostgreSQL, ve vyvoji je driver InterBase. Kdo ma zajem podilet se na
> vyvoji, muze se ozvat.
>
> 			Dan
>
> PS: doufam, ze neco podobneho (pro C) jeste neexistuje, pokud ano, spatne
> jsem hledal ;-)

A nemelo na neco takoveho slouzit ODBC (JDBC)? Prijde mi, ze zavadet
nyni nove API k pristupu k databazim bez hodne silne marketingove
podpory, abyste prilakal vyrobce databazi, aby Vam pro to napsali
drivery, je hooodne velke sousto. Je nutno si uvedomit, ze ta nativni
rozhrani mohou byt absolutne nejruznejsi (nejen jednoduchosti typu
pg_*, ale i embeded SQL a tak). Na DBI delaji desitky lidi a a veci,
ktere museji resit (workaroundy nejruznejsich chyb, zavisle na verzich
klientskych knihoven i serveru) jsou casto dost nechutne (viz. archiv
dbi-dev).

Cili aniz bych Vas chtel odrazovat: zkousel jste ODBC a nekterou
z free knihoven? Mozna byste se tim osvobodil od nutnosti psat drivery
pro desitky serveru a mel i API i rozhrani definovano.

 make vmlinux.exe			-- SGI Visual Workstation Howto
 I just got back from my vacation -- sorry for possibly delayed answer.