Multiuzivatelsky SQL server

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Úterý Říjen 5 22:54:07 CEST 1999

On Tue, 5 Oct 1999, Miroslav Oravec wrote:

> Obraciam sa na vsetkych databazistov:
> - hladam viacuzivatelsky, dobry a jednoduchy SQL server pre Linux,
> pokial mozno free.
> Donedavna som si myslel, ze je to MySQL. Uz som do toho investoval dost
> penazi (za literaturu a internet a pod) a casu. Ale zistil som, ze v
> MySQL je mozne zamknut iba celu tabulku, nie jednotlivy zaznam, co sa mi
> zrovna ako viacuzivatelske nezda.
> Ma niekto nejake finty, ako to obist?

Rozdil mezi zamknutim jednotliveho zaznamy a cele tabulky se mi nezda
velky, jelikoz zaznam u sql serveru nelze editovat primo (jako treba ve
foxce). Postup bude takovy:

select pole from xxx;
... editace..

lock tables xxx write ;
update xxx set pole=nova_hodnota;
unlock tables;

v pripade zamykani zanamu by teoreticky nekdo mohl menit jiny sloupec nez
vy, ale pro editaci, kdy stejne menite jen jeden zaznam, je to uplne
jedno.

---
Ondrej Koala Vacha