Multiuzivatelsky SQL server

Středa Říjen 6 10:47:31 CEST 1999

On Tue, Oct 05, 1999 at 08:08:17PM +0100, Miroslav Oravec wrote:
> Obraciam sa na vsetkych databazistov:
> - hladam viacuzivatelsky, dobry a jednoduchy SQL server pre Linux,
> pokial mozno free.
> Donedavna som si myslel, ze je to MySQL. Uz som do toho investoval dost
> penazi (za literaturu a internet a pod) a casu. Ale zistil som, ze v
> MySQL je mozne zamknut iba celu tabulku, nie jednotlivy zaznam, co sa mi
> zrovna ako viacuzivatelske nezda.
> Ma niekto nejake finty, ako to obist?

No, on fakt, ze se zamyka cela tabulka, je IMHO naprosto normalni,
pokud chcete zajistit alespon nejakou konzistenci. Samozrejme, jak je
mozno docist se v dokumentaci, tak pokud tabulku explicitne
nezamnknete, tak pristupy k jednotlivym zaznamum jsou interne
atomicke, cili to zamykani dela server za Vas. Nema to
s multiuzivatelskosti nic spolecneho, rpotoze pokud pustim treba na
Oraclu transakci, tak mi to taky samozrejme zamkne celou tabulku.

Mam pocit, ze:
		se snazite na databazove servery (at jiz ty "velke"
typu Oracle nebo male typu MySQL) napasovat paradigma prace z DOSu,
coz neni dobre (resp. privozujete si hodne problemu);

		byste se mel nedriv rozhodnout, jaka aplikace na tom
SQL serveru pobezi a proc vlastne chcete zamykat jednotlive recordy --
pokud Vam nekdo rekl, ze kazda multiuzivatelska databaze Vam musi
dovolit zamkout zaznamy, tak nemel pravdu.

 .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain, ...