Multiuzivatelsky SQL server

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Středa Říjen 6 21:19:55 CEST 1999

Predne dakujem za rady.
Ale aby som to upresnil:

Naozaj nemam velke skusenosti s SQL servermi. (Ale kazdy raz musi zacat)
Programujeme v MSM CCSM, FoxPro a Delphi.
Vzhladom na technicky pokrok by sme radi prepisali nase skladove
projekty do modernejsej podoby, aj hlavne pre fungujuci celopodnikovy
intranet.
A tak sme mysleli:
- lokalni uzivatelia na WinXX spojenim na SQL server na Linuxe
	(ten zabezpecuje aj postu a Web)
- vzdialeni uzivatelia pripojenim cez WWW (Apache na Lin)

Nepotrebujeme masivny produkt, (ani nan nemame peniaze), a MySQL sa mi
javilo ako vhodne riesenie. Avsak ako tu uz bolo povedane, mame urcite
skusenosti so zamykanim jednotlivych viet (zaznamov) tabulky vo FoxPro.
Preto nas tato nemoznost u MySQL trochu vystrasila.
Kedze nemame s SQL dostatocne skusenosti, vyskusame si mensiu aplikaciu
"nanecisto".
Preto sa pytam:

- ak ja zamknem celu tabulku na zapis, je v tej dobe pre ineho
pristupna  k citaniu? (Dufam, ze ano)
- ake rychle su odozvy SQL servera, nebrzdia ostatnych?
  Je postupnost - zamknut tabulku, previest zmeny, odomknut tabulku dost
rychla, alebo je nutne vytvorit akysi semafor, ktory bude inym
uzivatelom signalizovat, ze mam prave tabulku zamknutu a oni mozu ist na
obed?
- kde sa daju dostudovat podstatne zaklady - principy SQL servera, (nie
popis jazyka), ktore by mi ozrejmili, co robi server sam a co musi
urobit programator, ako si osetruje zapisy a ochranu a pod. To totiz v
manuali nenajdem, a potom iba tapem.

A nakoniec pre  tych usmievavych --> Spomente si na svoje zaciatky!!!

Inak vdaka za kazdu dobru radu.

--
					Miroslav Oravec
					  mior na psg.sk

"Ja osobne verím, že systém Windows, ako uživateľské rozhranie,
je mŕtvy. Predpokladám to asi tak behom troch, štyroch rokov".
(Greg Bogochwalski - riaditeľ SCO pre východnú Európu a strednú
Áziu, Cebit, Hannover, 1999)