Hledám spolupracovníky

Čtvrtek Říjen 14 22:54:33 CEST 1999

> obávám se, že silně podceňujete složitost a rozsáhlost problematiky.
> Asi by se to v PHP udělat dalo, ale s něčím takovým mne uživatelé vyhodí.
> Taková dialogová okna, aby byl uživatel spokojený, se přes WWW prohlížeč
> ještě pořád myslím udělat nedají...

Pevně věřím, že nemáte pravdu, ale samozřejmě se mohu mýlit.

Právě tento týden studijní oddělení na Masarykově univerzitě
(8 fakult, bylo to asi 30 rozdrobených PeCek s Foxkovými aplikacemi)
přešla na evidenci osob, studií a podobně na webu, a to tak, že
jiný interface pro ně není. Čili mohou pouze klikat. Až čas ukáže,
jestli je to schůdné, dlouhodobě se ale domnívám, že je to mnohem
schůdnější takto, než pokud bych to měl vyvíjet a udržovat ve VB či
něčem podobném a musel neustále obíhat klientská pracoviště pokaždé,
když si tam nainstalují novější verzi operačního systému.

Takhle mám definováno jasné klientské prostředí (HTML) a mohu se
soustředit na jediné místo, ten databázový server a aplikace na jednom
místě. Nehledě na to, že jsem schopen v podstatě jednou aplikací
(skriptem) ošetřit jak autentizovaný přístup, tak veřejný obecně
z webu, čili mám zadarmo i tuhle prezentaci.

Možná tam nemáte tak pěkná dialogová okna, ovšem otázka je, jestli
o ně někdo stojí, resp. jestli jejich neexistence je velkou ztrátou.
Aplikace, které v posledních letech používám/dělám, běží povětšině
jako webovské aplikace, a když člověk chce, tak se tam s GUI vyřádí
taky dosyta.

 .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain, ...