Subselect v ORACLE

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Středa Říjen 20 10:48:30 CEST 1999

Bobrý den,
potřeboval bych poradit, jak správně napsat dotaz se subselectem.
Mám dvě tabulky, v první jsou informace o pracovnících s klíčem na
osobním čísle. V druhé jsou údaje o dokumentech a obsahují mimo jiné
autora, jméno toho, kdo dokument kontroloval a kdo jej schválil (osobní
čísla oněch osob). A teď potřebuji napsat dotaz, který mi vrátí údaje o
dokumentu, ale místo osobních čísel autora, "kontrolora" a
"schvalovatele" budou jména z tabulky lidí. Manuál oraclu uvádí
subselekty jen v klauzuli WHERE.  Zkoušel jsem:
SELECT ...., (SELECT jméno FROM tabulka_lidí WHERE tabulka_lidí.oscislo
= dokumenty.autor) AS autor, ..... FROM dokumenty;
ale to mi oracle hodil ha hlavu s tím, že chybí výraz a označí podmínku
ve vloženém dotazu.
Můžete mi někdo, prosím, poradit?

P.S. Onen vložený dotaz sám o sobě samozřejmě funguje (nahradím-li
správně podmínku).

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz