Databaze a licence

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Duben 17 13:58:37 CEST 2000

On Po, 17 duben 2000, you wrote:

> Nejen to. Slovutna firma Oracle vymyslela novy zpusob
> stanovovani cen. Maji stanoven cenik v jednotkach, pricemz
> jednotka je definovana jako jeden MHz taktovaci frekvence
> procesoru. Takze vysledna cena je soucinem poctu procesoru
> a jejich taktovaci frekvence a ceny za "jednotku" produktu.
>
> Vzato do dusledku staci jen prestavit (u lepsich desek
> lze v BIOSovem setupu) CPU overclocking a melo by dojit
> k zaplaceni rozdilu :-(

Priznam se na rovinu: ano, myslel jsem Oracle :-)
Prijde mi dosti zcestne chtit licenci
na kazdy CPU, kdyz bych byl schopn DB rozjet
na jednom CPU a dalsi pouzivat na jine veci.
Otazka zni: jde to vubec?

U Oracle je rekneme cena x Kc za power unit
(1.5x tolik u RISC architektur). Vysledek je y
pro 1 cpu, y*2 pro 2, y*3 pro 3 atd.

Pokud si clovek koupi nejaky poradny stroj
a chce na nem bezet milion veci tak
na nej muze zapomenout jelikoz
misto Oracle/licence na 1 CPU
zaplati Oracle/licence 1 CPU (to co potrebuje)
a pokud ma 4 CPU tak 3x totez (coz nepotrebuje
= takovy vykon nepotrebuje)
a v konfiguraci OS tomu treba zabrani.

Takze kvuli Oracle si muze koupit dalsi
pocitac, aby mohl zaplatit za to co potrebuje
a nemusel platit za to co nepotrebuje a
tudiz ani nevyuzije.

--

S pozdravem