MySQL a PostgeSQL

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Duben 20 19:43:37 CEST 2000

On Thu, 20 Apr 2000, Petr Cech wrote:

> 1) postgresql neni sizen pod GPL, ale spis BSD-like
> Copyright.  The following copyright applies to the entire distribution:

 Konecne nekdo kdo si dal tu praci a podival se.

> pomalejsi jak v cem. pri read-only databazi pro WWW urcite, pro slozitejsi
> SELECTy vitezi (taky tim,ze je mysql vubec nezvlada).

 Nejake testy jsou na http://mysql.com/benchmark.html.

 Tydle testy jsou zajimave i pro srovnani ostatnich SQL mezi sebou. Je tam
videt, ze napr. PostgreSQL je sice pomalejsi nez MySQL, ale v porovnani s
ostatnima DB je na tom celkem dobre.

 IMHO je srovnani MySQL s jakoukoliv "opravdovou" (sorry) SQL porovnavani
jablek a hrusek. Dost zalezi na co to chcete. V nicem neexistuje jedno a
jedine spravne reseni.

 Pokud vystacite s "SELECT * FROM xxx" tak vam to muze byt jedno. Ale
pokud pouzijete v ocekavani prenositelnosti
	"SELECT aa || bb FROM xxx WHERE aa LIKE '%AbC'"
tak doporucuji zacit premyslet :-)

						Karel

 PS. ..kazdopadne ja uz davno nejsem nestrany posuzovatel, takze se mozna
       mylim :-)