PostgreSQL a autentizace

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Čtvrtek Duben 27 10:55:25 CEST 2000

	Dobry den,

	potreboval bych zprovoznit pro postgresql autentizaci.
Prekvapilo me, ze tam neni nejake challenge-response jako v MySQL,
ale vezmu co je. Zkusil jsem v pg_hba.conf zmenit "trusted"
na "password passwd",  vytvoril jsem $DATADIR/passwd se jmenem
a zakryptovanym heslem. Prihlaseni funguje. V dokumentaci jsem
se docetl, ze misto $DATADIR/passwd lze pouzit i radek v pg_shadow.
Zkusil jsem dat UPDATE PG_SHADOW set PASSWORD="123456" WHERE USENAME='postgres',
ale nepodarilo se mi s heslem 123456 prihlasit ("password passwd" jsem
v pg_hba.conf samozrejme zmenil na "password"). Zkusil jsem do
PG_SHADOW vlozit i zakryptovane heslo, taky to nepomohlo.
Zkusil jsem "password" v pg_hba.conf nahradit za "crypt", taky nic.

	Muze mi prosim nekdo vysvetlit, jak v PostgreSQL zprovoznim
autentizaci jmenem a heslem pres tabulku pg_shadow?

	Diky,

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/