Prava v Postgresu

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Srpen 23 14:19:19 CEST 2000

On Wed, 23 Aug 2000, Radek Skokan wrote:

> Prihlasil jsem se jako postgres, vytvoril uzivatele u bez prav vytvaret
> databaze/uzivatele. Prihlasil jsem se jako ten uziv. a vytvoril jsem
> databazi a dalsiho uzivatele. Pak jsem se prihlasil jako ten dalsi uzivatel
> a opet jsem udelal nejake zmeny v te databazi. Jak je mozne, ze me to k tomu
> pustilo?

 Neverim, neverim, neverim.....

 Opravdu jste toho usera delal pomoci createuser skriptu nebo pomoci
CREATE USER ... WITH CREATEDB... "?

 A opravdu jste se pak prihlasil jako ten user. Co rika

select * from pg_database;
select getpgusername();

> (psql \z pise:
> dbtest=> \z
> Access permissions for database "dbtest"
>  Relation | Access permissions
> ----------+--------------------
>  a        |
> (1 row)

 Pozor toto jsou prava na tabulku (viz. GRANT/REVOKE).

> A pak mam jeste takovy dotaz, kde muzu sehnat nejaky kompletnejsi popis
> Postgresu. Zatim jsem si stah admin, user, tutorial, programmer, ale stale

 to nestaci...? Jeste nekde na postgresql.org je kniha o Bruce M. Je to
celkem step-by-step.

> mi jeste chybi popis jednotlivych sloupecku v systemovych tabulkach apod.

 tak to budete muset napsat :-) a nebo podivat do zdrojaku (blba rada, ja
vim...)

			Karel