escapovani dat pro query

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Čtvrtek Prosinec 7 13:33:29 CET 2000

On Thu, Dec 07, 2000 at 01:21:03PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Nikdy jsem nepochopil, proc zrovna PHP slo touto cestou (za coz ho
> hlavne nenavidim a moje hlavni vytka je prave smerem sem), muze mi to
> nekdo vysvetlit? Prece jen PHPcko jako jazyk nedelali looseri... ale
> toto vazne prehnali:-(

Videl bych duvody dva:
 - vznikalo to primarne jako jazyk pro web;
 - nema CPAN.

Web byl v drevnich dobach povazovan za hracku a lidi byli stastni,
kdyz to nejak fungovalo. Na druhou stranu Perl se pouzival a pouziva
na dulezite veci i neweboveho charakteru ... a oni lidi, co delaji
velke databaze, maji precejenom jine preference a nahledy.

Faktem je, ze lidi v Perlu si mnohem min lajsnou napsat (co tak
pozoruji cizi kody)

	where name like '%$name%'

bez toho, aby to $name oquotovali, kdyz uz nepouziji placeholders.

A ano, i pro me je PHP jako seriozni nastroj nepouzitelne prave
z tohoto duvodu -- spatna podpora databazi.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, auth. WWW servers, XML/XSL, ...