Sequence & DEFAULT klauzule (ORA 8.0.5)

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pondělí Leden 17 12:16:27 CET 2000

Honza Pazdziora wrote:

> No, pouzivate to v default klauzuli. Doporucuji napat si na to
> trigger.

Omlouvám se, ten jedem řádek jsem přehlédl...
Ovšem tím triggerem jsem původně začal, ale nějak jsem jej nepřekonal:

  create or replace trigger trigger_name before insert on tabulka for each
row
  begin
   :new.column_name := sequence_name.NEXTVAL;
  end;

a obdržel jsem:
2/2      PL/SQL: Statement ignored
2/30    PLS-00357: odkaz 'sequence_name.NEXTVAL' na tabulku, pohled nebo
          sekvenci není v tomto kontextu povolen

Zkoušel jsem i proměnné s inicializovanou hodnotou (nedefinovaná proměnná),
inicializovat proměnnou a pak ji přiřadit (opět chyba PLS-00357). No a dělat
view a instead of trigger se mi nechtělo, tak jsem hledal dál a našel tu
default klauzuli (a přehlédl ono cannot).
Je jiná cesta než view a instead of trigger?

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz