Vyhledavani bez diakritiky

Středa Červenec 5 17:03:45 CEST 2000

On Mon, Jul 03, 2000 at 11:37:49AM +0200, Karel Zak wrote:
> [...]

ConText cartridge, ve verzi 8.1.* interMediaText. Poskytuje vcelku
kompletni vyrazivo pro vyhledavani.

>  Obecne mit/napsat si funkci, ktera vzor prevede dor ASCII, ja to treba na
> PostgreSQL mam "... WHERE pg_toascii(sloupec) LIKE 'zizala'".

Zde se ale nepouziji indexy.

V Oraclu je mozno si takovou funkci napsat treba pomoci translate. Je
pak rozumne vyrobit bokem sloupec, kam se triggerem budou takto
prevedene retezce ukladat, a tohle indexovat, cili alespon dotazy typu

	and sloupec_ascii like 'jeze%'

probehnou rychle. Oracle 8.1.* umi vyrobit indexy i nad funkcemi, cili
pak by teoreticky melo jit i to

	and lower(il2_to_ascii(sloupec)) like 'jeze%'

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.
Petition for a Software Patent Free Europe http://petition.eurolinux.org