Oracle for ?

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pondělí Červenec 31 09:19:58 CEST 2000

On Mon, 31 Jul 2000, Vladimir Naprstek wrote:

> Myslim, ze DB je vetsinou stroj v pozadi a dost zalezi i na ostatnich
> vecech okolo. Napr. ja mam O. na linuxu a chtel bych pouzit oracle
> workflow. Na linuxu mam smulu, takze mi zbyva pouzit jeste jeden server,
> na nej dat WIN s ora app. serverem a cartidge pro workflow.....

ano, k tomu sem dosel procitanim newsu. Zda se, ze Oracle
to s podporou Linuxu zase tak moc neprehani.

> Ora tvrdi, ze na vsech platformach bude vse fungovat stejne... Takze:
> Proc vybrat PC? treba proto, ze mi pro zamyslene pouziti vykonove
> postacuje.

Bohuzel jsem nemel k ruce srovnatelne konfigurace, ale
na jednoduchych selectech, insertech a updatech mi
PC vs. e450 prisla nekdy rychlejsi, nekdy pomalejsi, nekdy na stejno.
Rozdil byl v tom, ze na PC byl Ora 8.0.5 na Solarisu Ora 8.1.6. Mozna
je to tim, ale to PC je tak 10x levnejsi nez ten SPARC
coz mi prijde jako znacny nepomer.

Ja vim, ze je to test na houby, ale prece jen bych cekal
viditelnejsi rozdil. V testech BYTE byla treba e450 vzdy horsi
(nbench). Mozna neco delam spatne.

> Proc vybrat (napr.) SPARC? Protoze vse co potrebuji mi na nem pobezi a
> mam k nemu vrely vztah...

zatim bych mel tyto duvody pro:
    - podpora Oracle je lepsi, pokud se objevi nova verze tak
      je nedrive pro Solaris
    - verze pro solaris jsou i lepe odladene

proti:
    - cena HW je o necem jinem nez u PC
    - cena sluzeb je o necem jinem ($)

a spousty otazek :-)

> Take jedno BTW: v CONNECT!u 7/2000 se MS vytahuje, ze jejich MS SQL
> server je nejvykonnejsi DB pod sluncem bez ohledu na OS, middleware a
> kdovicojeste. Testovano na farme 12 stroju compaq (osmiprocesorovych) s
> OS WIN2000. Takze jsou jeste nejake problemy k vyreseni s databazemi...?

To mi bohuzel pendrek platne kdyz sprava je magie, system neni schopen ze
sebe dostat inteligentni chybovou hlasku a chtel bych videt
silnce, ktery by garantoval chod a servisni zasahy 24x7 jako
placenou sluzbu :-(