Poradte -> MySQL versus PostgreSQL

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Březen 23 19:28:03 CET 2000

On Thu, 23 Mar 2000, muni wrote:

> [...]
>   zalozenou na PHP a datech z MySQL. Abych ji mohl rozchodit, potrebuji
>   prislusne nakonfigurovaneho servera. Jako zelezo k tomuto ucelu vyuzivam
>   starsi SUN a nechal jsem si na nej nainstalovat potrebny SW. Lec udajne se
>   nedari na SUNu (SparcStation IPX) rozchodit pod Linuxem (nejaky posledni
>   RedHat) prave MySQL a je mi nabizen PostgreSQL, ke kteremu jsem v
> literature
>   nalezl nejake vytky k vykonu. Jsou opravnene? (moje databaze bude
> obsahovat
>   jen radove100 zaznamu s oznacenim a zakladniki parametry vyrobku).

 Rozumim-li mluvite o stovkach zaznamu. To pochopitelne zanedbatelne
mnozstvi. Ja provozuji PgSQL v 10000 zaznamy ktere jsou roztazeny na
cca 10 tabulek a jeste u temer vsech selectu pouzivam pristup prez
view a dedicne hierarchie tabulek atd.. a bezi to v pohode.

(Naopak si myslim, ze PgSQL je pripraven na velke DB (rozumej
mnoho Gb lepe nez MySQL).

Jinak je to pochopitelne pomalejsi nez MySQL. Ale jde to solidne
optimalizovat..atd.

> * druhym problemem je spise potvrzeni neblaheho tuseni - u PostgreSQL jsem
>   nikde nenalezl zminku o verzi pro WIN32. Asi existuje jen pro UNIX, co?

Ne vase tuseni je spatne. Dokonce port na WinNT pochazi z cech (Plzne:-).
Stejne tak existuje ODBC pro UNIX/WinXX

 Ale pokud jde o "weboidni" SQL dotazovani a nejsou kladeny nejake naroky na
robustnost a integritu dat a nejste fundamentalista na SQL normy tak MySQL
nemusi byt spatna volba. (fuj co jsem to rekl - za todle by mne vyvojari
PgSQL kamenovali :-)