SQL versus vlastni reseni

Mila Kuchta mila.kuchta na atlas.cz
Pondělí Březen 27 07:39:50 CEST 2000

"Radek Andrs" <radek na interdata.cz> wrote:
> [...]
>
> Mame tady jednoho zakaznika , ktery by chtel provozovat nejakou databazovou
> aplikaci (jakysi seznam s vkladanim a upravou udaju, avsak ta databaze muze
> mic casem treba radove GB).
>
> Navrhoval jsem mu reseni :
>  Linux server s MySQL a pristup k te MySQL pres uzivatelsky frontend (na
> stanicich budou Windows) treba z ACCESSu (muselo by se to v nem napsat) pres
> ODBC (aby to bylo jednoduche i pro laika). Tzn ze by ten program v ACCESSu
> vlastne generoval SQL dotazy pro tu MySQL.
>
> Ted ho vsak nekdo presvedcoval, ze tohle reseni je pomale (SQL pomale ?)a ze

Asi nejakej silenej IT (Win)Manager :-))

> je lepsi cele to uplne komplet napsat v C-cku (i bez te MySQL) a server
> (nejlip pry NT) mit jen jako fileserver.

No nevim, to mi prijde jako za doby kamenny. Tezko sam napisete neco "lepsiho"
a rychlejsiho nez firmy (tisice dobrovolniku) ktere se na to specializuji. A
pouzit fileserver (k tomu jeste na NT) je take IMHO ten nejhorsi zpusob co
znam. Proc zbytecne zatezovat sit a prenaset vsechna data, kdyz muzete
posilat dotazy a prijimat jen vysledky. Ovsem samozrejme zalezi na konkretni
situaci. V jedinnem pripade bych asi pouzil fileserver a to kdyby to vse behalo
na velice rychlem intranetu s absenci "vykonneho" serveru.

> Hmm tak ted nevim
>
> Co vy na to ?

Pokud jde o mne, tak ja bych to hnal na web. Je to univerzalni platformove
nezavisle reseni a s prohlizecem uz lide vetsinou umi. Jako db bych asi pouzil
zminovanou MySQL (je dabelsky rychlej), ale pokud potrebujete transakce, nebo
jine pokrocile techniky tak asi Postgre, Sybase, nebo Interbase.

> Diky
> Radek Andrs

S pozdravem

Mila Kuchta