Commit a data bezpecne na disku?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Březen 27 15:21:57 CEST 2000

On Mon, 27 Mar 2000, Petr Novotny wrote:

> Tohle mam na SMTP i bez milionovych investic. K tomu celemu
> staci jen jedno: Potvrdim, ze se o data staram, pouze pote, co se
> fsync() uspesne vrati. Zvlada to i 486SX.

> A znovu: Mam zaruku, ze provedena operace je opravdu
> provedena?

 Ano. Pokud nastaveni toho SQL serveru neni jine a nebo OS nechape fsync()
jinak tak bych si tim byl jist. Ostatne k cemu by ty transakce jinak byly.

> silne naprd. A nahanet osm chybejicich fsync() volani pomoci
> milionove investice do hot-swap clusteru mi prijde rada, no,
> zvlastni. Nemate nahodou procenta z prodeje? :-) :-)

 Ne bohuzel :-) Ty investice jsou casto do toho aby to vzdy jelo a aby jste
o ty data "nejak" neprisel. IMHO ani SMTP vam nezaruci, ze ty data na tom
disku budou. Ty aplikace tim jen rikaji "uz to nemam jen v bufferu uz jsem
to predal systemu a _asi_ to je na disku." a pokud jste paranoidni tak
nasleduje otazka "je tam vubec disk?".