Commit a data bezpecne na disku?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Březen 27 17:12:48 CEST 2000

Petr Novotny wrote:
> Tak teda PROMINTE, ze jsem se vas nejak dotkl. Jen jsem chtel
> vedet, zda je rozumne predpokladat, ze se databaze pokousi
> dostatecne casto fsync()ovat.
>
> A porad se domnivam, ze vhodne umisteny fsync() udela pro
> spolehlivost stejne, jako draha UPS, a je mnohem levnejsi.

Myslim, ze spatne. Schvalne zkuste otevrit dvougigovy soubor,
provest v nem nejake zasahy a zmerit, jak dlouho potrva
fsync(). Myslim, ze budete presne vedet, ze Vase domnenka
plati jen za jistych podminek.

> Ovsem porad dokola se tady dozvidam, ze "opravdova databaze
> fsync() nedela, protoze bezi nad UPS a hot-swap disky". Asi
> zijeme kazdy na jine planete.

Rekl bych, ze casova narocnost fsync() bude presne ten duvod,
proc se mu tvurci DBMS vyhybaji a vymysleji techniky, jak
zajistit jakousi uroven bezpecnosti aniz by bylo nutne zasvihat
50 a vice procent vykonu serveru provadenim dobre mirenych
volani fsync().

					Jan Serak

P. S. (pouze pro p. Novotneho)

> Jeste jednou se omlouvam, ze jsem se odvazil otravovat. Zase
> necham vas Velke Guru diskutovat o Opravdovych Problemech a
> budu drzet hubu. Lekci jsem pochopil.

Proc to hned brat osobne? Ptal jste se na neco, predpokladam,
abyste se neco dovedel, ne? Ty dalsi otazky pak uz byly ve stylu
"proc to ty databaze delaji tak stupidne, kdyz muzou delat fsync()",
coz asi slabsi natury nezvladly. Ale Vy taky ne - v dnesni dobe
si muzete byt temer jist, ze vsechna strasne jednoducha reseni
uz vyzkousena byla.