Jaky SQL server (possibly flame) ?

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Pondělí Květen 1 16:27:46 CEST 2000

> U mysql taky slibuji transakce, ale uz dlouho kde nic, tu nic. V postgre snad

	U MySQL jsem v dokumentaci vzdy vyslovne cetl, ze transakce NIKDY
nebudou, neb to nejdulezitejsi je rychlost, pote snad stabilita, pak
teprve normy atd.. - divny pristup:-(.

> akorad zvetsili query z 8 kb na 16 kb,  vubec si nejsem jist, zda vubec v realne
> dobe uvazuji o zruseni limitu na velikost jednoho pole v tabulce neb by museli
> zmenit bin strukturu tabulek (LO nelze prohledavat LIKE a delit to na vice

	Ta se ovsem meni kazdou chvili, resp. v okamziku, kdy je pro upgrade
nutno pouzit rovnez dumpall a restoreall...

> sloupcu je pekne neprakticke pokud to potrebujete casto, nehlede na to, za to
> opet zavadi problem s LIKE ...). Predpokladam, ze kazda slusnejsi db ma typ
> variable char, ktery nezabira max.delku ...

	To, ze Front-end podporuje varchar (ci jeho varianty) jeste nic nerika,
co s tim udela back-end...

> To snad ne - pokud chci mit nekolik atomickych operaci v transakci tak nejdrive
> poslu  START TRANSACTION a dokoncim ji COMMIT || ROLBACK. Pokud to neudelam, tak
> snad zadna transakce nebezi (pokud ovsem za transakci nepovazujete atomicke
> zpracovani - ale pak byla mySQL take transakcni ;-) ). Nebo to chapu spatne ?

	Jiste, ale ruzne operace trvaji ruznou dobu, MySQL je atomicka co se
tyka operaci (a IMHO nikdy dale), u PgSQL (a vsech transakcnich DB) je
to vzdy alespon na urovni operace, ale dle pozadavku i na 'bloku' kodu.
Ovsem i kdyz je jedna operace atomicka, je treba mit interni mechanismus
jak to zaridit - mluvim o soubezich atd.. (tohle ma i MySQL, jen nema k
tomu patricny front-end).

> Cena samozrejme rozhoduje, nicmene nemusi nutne byt zadarmo - verim, ze treba
> oracle ma hafo funkci, ale z nich 90 % urcite v zivote nepouziju a nechce se mi

	To je presne muj pripad, ja Oracle nezahazuji, naopak, pracoval jsem s
nim jeste drive nez jsem 'cichl' k PgSQL, ale neco jineho je co DB
management nabizi a neco jineho je, co ve skutecnosti zadam..

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz