Jak vybrat 100000. radek

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na prodeco.cz
Pondělí Květen 22 12:10:59 CEST 2000

Honza Pazdziora wrote:

> V cistem SQL primo nejde. Je nutno preskakovat, napriklad v PL/SQL.
> Anebo si to poradi ulozit bokem do tabulky a pak udelat join s ni.

Jestli jsem pochopil manual, tak ora pseudosloupcem rownum cisluje "az po
vybrani", rozhodne vsude v prikladech pouzivaji "... where rownum < xxx"
Take jsem s podobnym problemem zapasil a nasel jsem dve reseni. Prvni je
jiz navrzene preskakovani a druhou moznosti je takovato silenost:
select pole1, pole2,.... from tabulka where rownum < 100001 minus select
pole1, pole2,.... from tabulka where rownum < 100000;
Osobne jsem potom pouzil to preskakovani (a v balicich od Oracle WebDB jsem
potom zjistil, ze takto resi problem i autori WebDB).

--
Vladimir Naprstek
e-mail vladimir.naprstek na prodeco.cz