sybase: problem s order by ... DESC

Pavel Kolesnikov k na les.cz
Pátek Listopad 24 20:36:03 CET 2000

Miroslav BENES <mbenes na tenez.cz> wrote:

:> Mam aplikaci, ktera nad nemalou tabulkou casto provadi dotazy typu:
:>
:>     SELECT * from TABLE WHERE b_id = xxx ORDER BY posted DESC
:>
:> (b_id i posted jsou indexovany, posted obsahuje datetime, kdy byl
:> dany zaznam vlozen do databaze).

: Sybase neznam, takze berte mou odpoved s rezervou.

: Obecne plati IMHO princip, kdy jadro pouzije nad daty vsechny indexy,
: ktere mu usnadni praci. Takze pokud tvrdite, ze existuje index pres
: "posted", znamena to nejspis, ze uxistuje index "posted ASC" a ten je
: v tu chvili nepouzitelny.

Tak zatim jsem si jako databazovy samouk myslel, ze je normalni,
ze indexy jsou "obousmerne" a o indexech ASC a indexech DESC
jsem nejak nemel tuchy :)

Ovsem zde narazim na problem:

: Brani vam neco v tom, abyste si udelal dvouslozkovy index
: "b_id, posted desc" ?

V tom mi brani skutecnost, ze v dokumentaci k Sybasi o takovychto
"nasmerovanych indexech" nic nepisou, nikde jsem se nedocetl, jak
do CREATE INDEX neco ve smyslu "DESC" dostat, a intuitivni
CREATE INDEX indexname ON tabule (b_id, posted DESC) samozrejme taky
nefunguje :)

: Pokud budete pouzivat (temer) vyhradne tento
: typ dotazu, urcite by to melo smysl.

To verim... ted jen jak neco takoveho v Sybasi spachat :(

  Pavel