sybase: problem s order by ... DESC (jeste delsi)

Pavel Kolesnikov k na les.cz
Pondělí Listopad 27 10:40:24 CET 2000

Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz> wrote:

:> 	"The use of desc in an order by clause, to get results in
:> 	descending order, always requires a sort."
:>
:> Prijde mi divne, ze by Sybase SQL server byl nejak mimoradne hloupy,
:> takze chyba bude asi na me strane a skutecnost, ze ORDER BY DESC
:> proste indexy nemuze pouzit je nejaky notoricky znamy a logicky
:> zduvodnitelny fakt platny pro vetsinu SQL serveru - je tomu tak?

:  Prectete si tu delsi "uvahu" co jsem psal o indexech a ORDER BY.

:  - jde pouzit (nekdy) index u ORDER BY
:  - jde index cist pozpatku
:  - lze se vejit do WHERE a ORDER BY s jednim pouzitim indexu

:  Mozna jen pouzivate spatny SQL server :-)

Vas mail jsem cetl.

Je mi jasne, ze se nachazim v tom pripade, kdy index u ORDER BY
pouzit jde, resp. mel by - z drive popsanych vystupu showplanu
je patrno, ze pri ORDER BY (ASC) se i v mem pripade index pouziva
- proto tam taky ten index mam (dokonce i ten dvojty, ktery jsem
v puvodnim dotazu omylem zamlcel, a ktery pravdepodobne mate na
mysli v tretim bode :)

Neni mi uz jasne, co vse se skryva pod tvrzenim "jde index cist
pozpatku" - muze to znamenat:

	* je to z nejakeho duvodu nesmysl a proto to bezne servery
		neumi
	* je to z nejakeho duvodu prilis komplikovane a proto to
		bezne servery neumi
	* je to naprosto normalni vec, a moje Sybase 11.0 je tudiz
		kromobycejne hloupoucka
	* neco jineho :)

Pavel