Indexy v PostgreSQL

Jakub Labath jakub na rocketmail.com
Neděle Říjen 1 05:01:21 CEST 2000

Zdravim,
pouzivam PostgreSQL 7.0.2
urobil som si taku tabulku co kolega napchal ju nieco vyse 700000
riadkami a mal rovnake priznaky ,snad az na to vytvorenie
indexu na pole father potom mi explain vyhadzuje nieco taketo

jakub=> explain select * from nodes where id=12;
NOTICE:  QUERY PLAN:

Index Scan using nodes_id_key on nodes  (cost=0.00..1183.87 rows=1111
width=24)

Pozrel som sa do dokumentacie (Using Explain) a ohladne rows som nasiel
toto
Estimated number of rows output by this plan node.
a kusok pod tym zas toto
Rows output is a little tricky because it is not the number of rows
processed/scanned by the query --- it is usually less, reflecting the
estimated
selectivity of any WHERE-clause constraints that are being applied at
this node.

No neviem ci to je moja anglictina ale moc tomu nerozumiem.
Na jednej strane to ma vracat predpokladany pocet vystupnych riadkov
a potom zas cosi o riadkoch ktorymi prechadza query.

Inak co sa tyka vykonnosti rychlost bola rovnaka ci som robil where id
= 12 alebo where id = 700000.
Rychlost som meral ocami :-)

V praxi sa tym trapit zrejme netreba len ma zaujima ako ten
Explain vlastne pracuje.

Inak iba tak na okraj v mysql sa mi raz stalo cosi podobne a sice ze
ked bolo v tabulke
malo riadkov tak mi explain pri dotaze typu "...where id = 12 "
vobec index nepouzil a ako udaj rows mi rovno vratil
pocet riadkov v tabulke.
Ta podobnost je v tom ze to v podstate chodi len explain vyhadzuje
divociny:-)

Prijemnu nedelu,
jakub