GROUP BY a mysql

Ivan Gasparik gasparik na webglobe.sk
Pondělí Leden 29 13:18:03 CET 2001

Zdravim,

S mysql som sa zacal zaoberat iba nedavno, tak mi, dufam, odpustite mozno
prilis zaciatocnicke otazky.

ked spustim:

select sum(tab1.a) from tab1,tab2 where tab1.b=tab2.c group by tab2.d;

tak vysledne sumy su nic nehovoriace cisla (aj ked radovo zhodne s ocakavanym
vysledkom). Struktura tabuliek je myslim zrejma z query. Na moje prekvapenie
vsak:

select sum(tab1.a),sum(tab1.a) from tab1,tab2 where tab1.b=tab2.c group by
tab2.d;

vyhodi v prvom stlpci tie iste vadne cisla, ale v druhom su uz riadne zratane
sucty.
Vie mi niekto povedat, o co tu ide? tab1.a je typu float.

Predtym som mal tab1.a ako double, ale to v kombinacii so sum vyhadzovalo
uplny chaos. Preco?
Chcel som tab1.a nejako bezbolestne skonvertovat na float, ale pri kazdom
pokuse selectu z nejakeho stlpca double a pri naslednom vlozeni do stlpca
float, vlozilo len nuly. Preco? Resp. ako to urobit?

Dik za trpezlivost ;)
Ivan.