Rodice a potomci

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Středa Červen 6 11:41:55 CEST 2001

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Asi si nerozumime,

Souhlasim.

> workaround neceho, co je normovane rozhodne nehodlam
> delat...

Taky souhlasim.

> to co popisujete Vy je proprietalni rozsireni ANSI SQL 92
> (pripadne navrhu SQL98) implementovane pouze a jen Oraclem...

Opet souhlasim. (fakt si nerozumime? ;-)

> chcete-li
> mit na poli SQL databazi uplne stejny bordel jako na poli HTML
> prohlizecu, vesele v tomto trendu pokracujte

Rozhodne se mi nelibi, ze Oracle tim svym START WITH a CONNECT BY
znecistili SQL, meli to dat do doplnku SQL v ramci DML. Takze
vlastne zase souhlasim =:-0

> ... - tim vsak nerikam, ze
> MS IE pro IS ci Oracle pro IS neni dobra varianta, rozhodne to vsak neni
> dobra varianta pro nahled na obecne reseni urciteho problemu.

Uz vim, proc si nerozumime. Pan Kouba (doufam, ze mi pamet slouzi
a ze to nepletu) pise vec, ktera si necini narok byt obecnym
resenim rekurzivniho pruchodu stromovou strukturou v relacni databazi.
Pokud chce mit svoji aplikaci portabilni, neni duvod to oprogramovat
tak, aby se v pripade behu na Oracle pouzilo jeho rozsireni a v pripade
MySQL a jinych kod, ktery to proleze na urovni aplikace.

>         Co sem proboha pletete kampelicky? Jak to s tim souvisi

Souvisi: kecy pouzivane marketingem jsou v tomto listu off-topic
stejne jako kampelicky.

----------------------------   O F F   T O P I C   --------------

> , mluvim o tom,
> ze kdyz zanalyzuji problem urcitym zpusobem, je dobre sdelit aspekty
> zadavateli, TEN a ne ja coby dodavatel se mam rozhodovat o tom, do
> jakeho datastore strci penize a na kterem zalozi svuj projekt...

Hmmmm, hezka teorie, i ja bych to bral vsema deseti, a to jsem se
na strane zadavatele jeste nevyskytl. Bohuzel, praxe, alespon v Cesku,
je takova, ze zadavatel se bud tohoto rozhodovani predem vzda, nebo
stanoveni konkretni platformy je primo v jeho zadani (i kdyz je to
mnohdy z realizacniho hlediska naprosta blbost) nebo je schopen
rozhodovat
jen na zaklade velmi plitkych informaci, ktere takove detaily
nepostihnou,
nebot podrobnejsi (a tim padem delsi) rozbory odmita studovat.
Za svuj profesionalni zivot v komercni sfere jsem se jeste nesetkal
s zadnym dalsim pristupem. Je to k placi, ale ze sve pozice to nejsem
schopen zmenit.

Klidne si o tom muzeme povidat dal, ale nejlepe mimo tento list.

							Jan Serak

 - a
> pripadne jako jsou interoperabilni moznosti... pravda, pred jeste 5 lety
> by se mi s timto pristupem mnoho lidi vysmalo, stejne jako se 'kazdy'
> smal Linuxu, nastesti je dneska situace jina a zakaznika tento pristup
> zacina silne zajimat...

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                 FoNet, spol. s r. o.
> Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno
> E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz             Tel.: +420  5  4324 4749
> SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz      Fax.: +420  5  4324 4751
> [...]

Mgr. Jan Šerák				PIKE ELECTRONIC, s. r. o.
mailto:jan.serak na pikebo.cz		IBC, Příkop 6
http://www.pikebo.cz			Brno, 602 00
phone:+420-5-45175879			Czech republic, Europe
SMS: mailto:sherry. na sms.paegas.cz
veřejný klíč: pgpk -a hkp://pks.pgp.cz/jan.serak@pikebo.cz
Fingerprint20 = 2FDB FDB0 2299 DA21 289F  6656 67C4 D4CC 1C82 60FA

Luck, that's when preparation and opportunity meet.
                -- P.E. Trudeau