Rodice a potomci

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Červen 7 09:51:46 CEST 2001

On Wed, Jun 06, 2001 at 06:56:01PM +0200, Stanislav Meduna wrote:
> On Wed, 6 Jun 2001 12:35:41 +0200, Lukas Skala wrote:
>
> : Proc vam vadi rozsireni SQL standardu firmou Oracle ? Standard jazyka SQL by
> : mel byt podmnozinou konkretni implementace. To si myslim Oracle vcelku
> : splnuje. Pokud nekomu vadi rozsireni (nevim absolutne proc ?)
>
> Pretoze ked ho pouzijete, predpisete tym pouzitu databazu na veky
> vekov. Ak sa za rok objavi nieco lepsieho/lacnejsieho/..., nebude
> to mozne pouzit bez noveho programovania a ladenia. Fajn pre vas ako
> programatora, na porazenie pre zakaznika.
>
> Nie som nijaky databazovy expert, ale som nuteny pisat nieco,
> [...]

 Myslim, ze rozsireni nad standard neni nijak zavrzeni hodne,
protoze je veci kazdeho co z mnoziny SQL daneho serveru pouzije,
aneb "kazdy strujcem sveho stesti".

 Jsou specializovane servery jejichz vlastnosti asi tezko nekdy
budou v nejake norme -- napr. Miriposa (klon PG) a jeji replikace)
apod.

 Daleko dulezitejsi je jak moc jsou dodrzovany veci, ktere standard
jiz obsahuje (alespon na urovni SQL92). Bohuzel i v zakladnich vecech
lze najit ruznost a to casto i naprosto zbytecne napr. MySQL:
SELECT "aaa" || "bbb";

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz