PostgreSQL a budoucnost

Středa Listopad 14 12:20:15 CET 2001

Karel Zak wrote:

[snip]
ja vedel, ze to podam trosku spatne, ale uplne mimo jsem nebyl;-) (kdo
ma ty pojmy v IT (vzdyt jenom tady padlo WAL, TOAST, MCCV) furt
sledovat..;-), kazdy si vymysli co ze je to za technologii, da tomu
nazev a ...:->)... kdyz uz Karel nastinil co chybi, dovolim si drobny
komentar a nekolik dotazu. Myslim, ze to zajima nejen mne (na druhou
stranu priznavam, ze nemam cas opravdu aktivne sledovat PgHackers).

>  Pochopitelne mnoho veci :-)
>
>     - dukladnejsi system prav

	Toto jsem bohuzel v TODO na blizke obdobi nenalezl, skoda, ja jsem
narazil u par veci jiz u 6.0, ale da se to obejit...'-) Myslim, ze pouhe
GRANT/REVOKE pripadne autentizace pres pg_hba.conf neni dostatecna.
(navic nekdy opravdu podivne musim pridelit prava pro obycejny SELECT
apod. - viz archivy)

>     - tablespace

	Vim, ze je ma treba Oracle, nevim k cemu je to dobre a jak to vyuzit...
Napovi nekdo?

>     - schema

	Neco ve stylu pohledu nebo pomoci nejakeho, rekneme derivatu UML sdelis
DB storu svoji predstavu datove konzistence (nejen ve smyslu relaci,
trigeru, checku, klicu) - tedy v podstate cely DB model a on si z toho
sam udela referencni integritu a datovou konzistenci?

>     - database link

	???

>     - replikace

	Jak jsem psal, na implementaci se horecne pracuje (nebo aspon keca v
pghackers;-))

>     - jeste lepsi storage manager

	Jaka je snaha?

>     - cache

	Cachovani na urovni dotazovani nebo co?

>     - urychleni startu backendu (poz. MySQL ma jeden z nejrychlejsich
>       connectu coz je treba u prumernych zpusoby implementaci webu
>       skvela vec)

	Tiny PostgreSQL uz nebude PostgreSQL, ale optimalizaci se nebranim.

	BTW Karel vynechal RAW devices. Myslim, ze 2.4. kernel v Linuxu jiz ma
raw device rozumne implementovany, uvazuje Tom o tomto v souvislosti se
storage managerem?