Cisla chybovych hlasek v databazi (MySQL) a zda se lze na ne spolehnout

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Listopad 26 13:16:33 CET 2001

Zdravim,

doufam, ze nepolozim tisickrat zodpovezenou otazku, ale nejak se mi
nepodarilo dohledat, kde (a jestli vubec) ma tato konference archiv. Pri
prihlaseni jsem dostal mejl, kde se pravi, ze na FAQ se muzu kouknout na
databases-faq na linux.cz, ale odpoved byla, ze zatim zadne nejsou.
Ale zpet k problemu, snad me nesezerete...
Lze nekde najit seznam chybovych hlasek, ktere vraci jednotlive databaze
(momentalne me nejvic trapi MySQL)? Zase odbocim, neni to v manualu, ani na
strankach www.mysql.com, taktez kniha Naucte se MySQL za 21 dni o tom mlci.
Oc mi jde: Mam databazi s UNIQUE klicem a kdyz do ni pridam duplicitni
record, vratim mi zpatky chybovou hlasku, ze je zaznam duplicitni. OK, ale
ja chci nejak rozlisit chybu, ktera se vyskytla kvuli zadani duplicitniho
zaznamu od ostatnich chyb, ktere se mohou vyskytnout.  Zatim to resim tak,
ze jsem zjistil, ze databaze v tomto pripade vrati cislo chyby 1062 (v php
pomoci funkce MySQL_ErrNo()), takze pokud dostanu tuto hlasku, zobrazim
znovu formular na opravu udaju.
Kde se da najit seznam ciselnych kodu odpovidajicich ruznym chybam? A druhy
dotaz, pokud tento seznam existuje, lze se nejak spolehnout na to, ze i v
novejsich verzich bude konkretni cislo chyby odpovidat konkretni chybe, nebo
ne? A nebo jsem uplne mimo misu a zjistovani, jaka se vyskytla chyba se
provadi uplne jinak?

Diky Zdenek Bohm