Objektovy PostgreSQL?

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Říjen 16 14:32:46 CEST 2001

On Tue, Oct 16, 2001 at 01:48:16PM +0200, Radek Kanovsky wrote:

> [...]
> hodnotu faktura.ID. Naproti tomu v OODB mam u kazde faktury primo pole
> referenci/pointeru na objekty polozek (referencni integrita je tu
> teda zarucena jaksi automaticky nebo nema smysl o ni vubec hovorit).
> Z toho plyne vysoka rychlost u takto strukturovanych dat. Vyhnete
> se pouzivani indexu pro vyhledani provazanych objektu. OODB se velmi
> dobre hodi pro aplikace, ktere vyzaduji ukladani slozitych provazanych
> struktur, stromu, XML dokumentu (ktere jsou svou povahou stromy a velmi
> spatne se ukladaji do relacnich databazi) apod.

 Jenze relacni DB byla vytvorena prave pro nevhodnost stromu pro ukladani
 urcitych typu dat (napr. IMS - information management system od IBM
 z 60-tych let). Mezi hlavni nedostatky patril jediny existujici vztah
 rodic<->dite (podobne viz. struktura XML), problematicnost vytvareni
 vazeb mizi ruznymi urovnemi toho stromu a nasledne problem definovat
 zakladni mnozinove operace nad daty atd. Vsechno todle prichod
 relacnich DB vyresil.

> Na adrese http://www-2.cs.cmu.edu/People/clamen/OODBMS/Manifesto/
> je docela dobry popis vlastnosti OODB.

 Dik, urcite se podivam.