C, python, perl, ...?

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Říjen 19 10:09:58 CEST 2001

Michal Špaček wrote:
: Zkousel jste nekdy mod-fastcgi? A porovnani s predchozima dvema?
: Myslim, ze je to dalsi moznost a porad perl.

	FastCGI je vyhodne i z jinych duvodu - napriklad pokud mate
mod_perl nebo PHP, tak se vam skript kompiluje pro kazdeho potomka Apache
zvlast. Zatimco pri mod_fcgi se spusti jeden proces (nebo nekolik malo
procesu), takze pri vyssi zatezi mate lepsi lokalitu cache a podobne.
Navic FCGI proces[y] nemusi byt potomkem apache, ale vec spoustena
uplne samostatne (a tedy s jinymi pravy, pod jinym uzivatelem, chroot()ovane
a podobne). Velmi se mi libi to, ze se apache sam stara o spousteni/ukoncovani
FCGI procesu v pripade potreby.

	Pokud mate velmi zatizeny webovsky server, kde se vase aplikace
sklada z nekolika malo programu, je FCGI idealni. Pokud ovsem mate
takovy web server, kde jsou stovky az tisice skriptu, je lepsi pouzit
mod_perl.

	Jinak co se tyce programovani pro web, idealni mi prijde nejake
paradigma, ktere umozni stejnym jazykem psat program, a stejny jazyk
v omezene mire pouzit pro doplnovani udaju do sablon HTML stranek.
Cili neco jako JSP+Javovske servlety, pripadne embedovany Perl + mod_perl,
a podobne. A kdyz ten jazyk bude mozne uplatnit i jinde, tim lepe.

-Y.

   The kernel is not there to cover up for usermode programmers inability
to get things right.  It has enough to do covering up for the hardware folk.
(Alan Cox)