Jak seradit v PG 7.x

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Prosinec 3 14:59:46 CET 2002

On Tue, Dec 03, 2002 at 03:01:13PM +0100, Jan Serak wrote:

> Nevim, jestli nejde o nejakou legraci, ale nic horsiho, nez ze
> si nabehnu, se mi stejne stat nemuze ;-)

 Nahodou dost dobry :-)

> 1. V podmince dotazu neni uvedeno zadne trideni, protoze ani nemuze byt.
> 2. Relacni databaze (nejen PG 7.x, ale vsechny relacni databaze) pracuji
> z pohledu uzivatele mnozinove (nebot relace = podmnozina kartezskeho
> soucinu), tj. seznam (15,18,4,47,2) nema poradi, neb jest mnozinou, a
> SQL tedy databazovy stroj nezavazuje, v jakem poradi bude podminku
> in (seznam) vyhodnocovat.
> 3. Chyba bude patrne v navrhu databaze, nebot jste se rozhodl pouzivat

 Jsou pripady, ze je neco nutne sortovat podle logiky ktera neni z dat
 uplne zrejma, ale pak se to vetsinou resi tim, ze se udela nejaky
 specialni sloupecek  slouzici k sortovani -- pochopitelne dle
 bezne aritmetiky.

> 4. Pokud trvate na tom, ze 15>18>4>47>2 nebo 15<18<4<47<2, pak toto
> usporadani budete muset doimplementovat a zkusit, jestli nektery
> tvurce RDBMS tuto zvlastni aritmetiku zabuduje do sveho systemu ;-)

 :-)

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/