INSERT nebo UPDATE?

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Únor 4 12:38:48 CET 2002

"Zíka Aleš, Ing." wrote:
>         A ted mi jde o to, jak to nejlepe udelat?       Zatim me napadly tri
> moznosti:
> 1) Napred zkusit INSERT, pokud selze kvuli duplicite primarniho klice,
> pouzit UPDATE
> 2) Napred zkusit UPDATE, pokud neopravi zadny radek, pouzit INSERT
> 3) SELECTem otestovat existenci KLICe a podle toho pouzit INSERT nebo UPDATE
> (asi uplny zverstvo, holt me zkazila dBase))
>

>         Existuje nejaky "standardni doporuceny postup" jak takovouhle vec
> resit? A pokud ne, tak ktery z vyse popsanych zpusobu je nejrychlejsi a
> "nejelegantnejsi"?

Existuje:

1. Zamyslet se, co bude frekventovanejsi pripad
2. Budou-li prevazovat INSERTy, pouzit metodu 1.
3. Budou-li prevazovat UPDATEy, pouzit metodu 2.
4. Neprevazi-li nic, je to jedno.

Metoda c. 3 neni ani tak zverstvo, jako zbytecnost. Tim SELECTem
stejne neudelate nic jineho, nez ze se podivate do indexu (pokud
byste se dival i do dat, tak je ten SELECT spatne napsany ;-)
A do indexu se musi podivat INSERT a mel by se podivat UPDATE
(jinak je spatne napsany ;-)

						Jan Serak