Insert v PostgreSQL 7.1.3

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Únor 6 10:58:22 CET 2002

On Wed, Feb 06, 2002 at 10:47:54AM +0100, David Zabensky wrote:

> Vsechno je to samozrejme pravda, ale - tazatel chtel zjistit currval(sekvence) po provedenem
> insertu. Tudiz insert uz nextval(sekvence) nastavil (resp. volal).

 Tazatel se ptal na ID vytvorene poslednim INSERTem a dostal odpoved:

> "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz>:
>
>       Nezkouseno, myslenka - zacit transakci a pak si udelat select
> curval'seq'; a pak udelat klasicky insert into ... (...) values (...) no
> a na zaver zamozrejme ukoncit transakci - pouzije se ta sama hodnota
> sequence, aspon jsem o tom presvedcen...

 A na to jsem reagoval tim, ze je to nefunkcni...

> Priklad p. Kanovskeho by zrejme byl tedy funkcni.:-) Ale tato debata
> uz je trochu mimo puvodni dotaz...

 Pokud dobre ctu tak se jen zamyslel nad napadem, ktery napsal Pavel.

        Karel

PS. ted jsem reagoval jen proto, ze muj mutt pekne ukazuje jak ty
    dopisy jsou za sebou a pismenka jeste rozeznavam (i kdyz... :-)

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz