postgresql & tomcat & cestina

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Pondělí Únor 11 11:25:10 CET 2002

> http://www.root.cz/clanek.phtml?id=1027
>
> Ukladate ty data do te DB v korektnim kodovani. Co vypis tech dat v
> nejakem klientu (psql)?
>
>        Karel

Dobry den,
Vas clanek jsem samozrejme cetl a zkousel jsem podle nej.
Jak jsem jiz psal, databaze (myslen sklad dat) je nastavena na latin2, toto
vypisuje i v informacich.
Kod je psan v latin 2, pri pripojovani tez vyslovne nastavuji kodovani.

Cili je to asi tak, ze
stranka obsahuje jsp tag, stanovujici kodovani iso-8859-2 (kodovani, v jakem
je napsan vlastni "script"
stranka obsahuje html meta tag stanovujici kodovani iso-8859-2
jdbc ma stanoveno, ze databaze je v latin2

Kazde ulozeni do one databaze z jsp zmrsi ceske znaky krome znaku s carkou.
Pokud do te same databaze ulozim data z php, je vse ok.
Je pravdou, ze jsem se na ta data nedival pres psql, ale pouze zase jsp
scripty, a take pres phpPgAdmin (tam se zobrazi tak jako v jsp strance, cili
znaky s carkou jsou OK, misto ostatnich otazniky), to napravim vecer za
prijdu domu...

Moje domenka je takova, ze bud na neco zapominam na strane jsp scriptu
(proto se ptam i v konferenci o jave), nebo je problem v nekompatibilite
(jdbc drivery pro postgres nejsou zrovna nejlepsi - na projektovych
strankach je udavana kompatibilita 43%, byt vse podstatne je v nich
zahrnuto) - proto se ptam i zde, teoreticky muze byt problem na strane
pouziteho tomcatu (4.0.1), byt to neni zas tak pravdepodobne.

Nicmene pred chcili jsem si precetl za byla uvolnena postgres 7.2, tak ji
vecer zkusim. JDBC byly psany s ohledem na tuto verzi, treba to pobezi, byt
o tom vyslovne nepisou ...

--
Jiri Chaloupka
B2BExpander.com