vhodna OS databaze pro bin. soubory

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Únor 11 12:50:03 CET 2002

On Mon, Feb 11, 2002 at 11:55:43AM +0100, Jiri Chaloupka wrote:
> Dobry den,
> snad nevyvolam velkou flame, budu opatrny ...

 Flame je to tehdy dojdou-li argumenty a zacnou-li pocity :-)

> Pro projekt intranetoveho reseni potrebuji databazi, do ktere bych vkladal
> krome klasickych dat i binarni soubory (soubory z wordu, excelu a podobne

 Todle zadani znam :-) Delal jsem cca pred 3-4 rokama (dokonce to do dnes
 chodi) archiv dokumentu, ktery bezi na MySQL/PHP a do soucasnosti
 obsahuje cca 500 dokumentu vetsinou word nebo html. Na data je tam
 pouzit mediumblob a v PHP se to zene skrze AddSlashs(). Neni to nejak
 moc zatezovane, ale bez problemu to chodi. Nejcetsi dokument tam ma
 350KB.

> veci). Pozadavkem je preference OS databaze, takze nemohu hned uplatnit svou
> oblibenou DB2 :o)
>
> Nejsem si jisty, jak je tahle vec zvladnuta treba v Postgresu (vim ze to
> jde, ale jde mi o to, zda to databazi nespomali), proto bych si chtel udelat
> takovy mensi pruzkum toho, jak to ktera databaze zvlada ...

 Zalezi co jsou to "data". Jak velka v jakem formatu -- mysleno jak je
 upravit, aby je slo strkat do normalnich dotazu (base64, lomitka,
 apod.). Nebo muzete pouzit nejake non-sql (rozumej non-string)
 rozhrani jako je v PostgreSQL stare dobre Large-Object (LO). To
 rozhrani je temer stejne jako bezne cteni ze souboru read() write()
 seek(). Interne todle rozhrani, ale PostgreSQL stejne prevede na data
 ktera uklada do tabulky pg_largeobject. Takze todle rozhrani bych
 rekl, ze je mrtve a je lepsi rovnou pouzit vlastni tabulky.

 Pro zajimavot: v projektu Mape bylo z duvodu prenositelnosti
 rozhodnuto, ze se budou binarni data ukladana do normalnich text
 policek zakodovana v base64 (netvdim, ze base64 je nutne dobre
 reseni, PostgreSQL 7.2 ma o trosku lepsi podporu k datovenum typu
 bytea, ktery je primarne urcen k binarnim datum takze lze pouzit i
 toto).

 Podle mne zalezi na velikosti dat a rychlosti disku. Nevidim duvod
 proc by mela nejake DB byt pomalejsi pokud data budou vetsi -- snad
 jen pokud by mela nejak pomrseny memory managment a bufferovani.
 Cas navic podle mne bude jen v discich a prenosu, ale cas na nalezeni
 tech dat by nemel byt vyrazne jiny.

> Muzete mi, prosim, poskytnout nejake prakticke zkusenosti? Jak je na tom v
> tomto kriteriu rekneme Postgres, Firebird, mozna (neOS) linux verze
> WinBASE602? Dalsi namety?

 Sybase, MySQL?

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/