generator neprerusovane rady cisel

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Únor 11 14:23:13 CET 2002

On Mon, Feb 11, 2002 at 02:06:04PM +0100, David Zabensky wrote:
> Preji dobre odpoledne,
>
> v souvislosti s nedavnou diskuzi o sekvencich v pgsql jsem se chtel
> zeptat, jestli nekoho nenapadlo reseni $subj. Sekvence mi nezarucuji,
> ze generovana rada cisel nebude obsahovat mezery (viz rollback
> v transakci). Reseni na urovni tabulky s poslednim ID ma rovnez sve
> uskali v pripade cteni (a nasledne incrementace ID) vice procesy
> zaroven... Napada nekoho nejake elegantni reseni nad DB?
>
> Nejak me nic nemuze napadnout, resp. vzdycky prijdu na nejakou
> slabinu. DB je pgsql.

 Udelat si vlastni sequence. Sequence je tabulka s jednou radkou ze
 ktere se precte, pouzije a zvetsite cislo. Pokud si udelate to same
 + nejake funkce ktere vam vrati dane cislo a budete-li tu tabulku
 drsne zamykat tak by nemelo dojit k mezeram. Pochopitelne to bude
 rychlostne uzke hrdlo dane aplikace.

        Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>