PostgreSQL, uzivatelske promenne na serveru

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Středa Leden 9 10:08:32 CET 2002

On Tue, Jan 08, 2002 at 11:59:57AM +0100, David Zabensky wrote:

> jo na to jsem taky koukal, ale chtel jsem neco 'systemoveho'. zatim
> (ted :o) jsem prisel akorat na to, ze kdyz si vytvorim 'CREATE
> TEMPORARY TABLE...' se stejnym jmenem v ruznych session tak tu
> tabulku ma kazda session svou (coz mi staci, insertovane hodnoty si
> tak neprepisi). na druhou stranu to bude mit daleko vetsi naroky na
> vykon nez ta funkce v Ccku. pozdeji si to mozna prepisi na tu fci v C
> (pripada mi to jako celkem uzitecna vec).
>
> jak to je vlastne v pgsql - vim ze MySQL umi 'memory' tabulky, kdyz si
> v pgsql vytvorim temporaty tabulku, zapisuje se neco na disk nebo to
> [...]

Okamzite po "CREATE TEMP TABLE ..." se vytvori soubor na disku
s nulovou delkou. Po prvnim insertu ma soubor minimalne 8192 bajtu.
Tyto tabulky lze nalezt dotazem

SELECT oid, * FROM pg_class WHERE relname LIKE 'pg_temp%';

Oid je vlastne nazev souboru v prislusnem podadresari databaze.
Jestli jsou docasne tabulky nejak optimalizovane, to nevim.

Zdravi

Radek Kaňovský