(Bit) Off topic: Ludska hlupost

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Úterý Leden 15 09:02:07 CET 2002

> sa dam do reci s kompetentnym veducim celoskolskeho vypoctoveho
> strediska  jeho zamestnanca ktory tu db robil - povedia mi do oci ze
> tam maju duplikatne zaznamy (meno,priezvisko,rc atd...) odlisene len
> osobnym cislom zamestnanca z dovodu (ako sa vyjadrili) uz navrhnutej
> logiky databazy...
> (priklad zamestnanec je zaroven studentom na nejakej fakulte alebo
> student studuje naraz na dvoch fakultach)...

pekna blbost. spravne prepojene 3 tabulky bi to vyriesili k plnej
spokojnosti.

tabulka osob  	 tabulka ziakov		tabulka zamestnancov
Id,osobneudaje	 oid,potrebne data	oid,potrebne data

v tomto systeme z podmienkou osob.id=ziakov.oid(zamestnanci.oid)
spravim vsetko co len chcem.

> Povedzte mi ludia, som idiot ja alebo oni???????????????? Ja som to v
> tom okamihu ako som to pocul vzdal a otocil som sa a odisiel od nich
> prec...

To mi pripomina moju reakciu ked chcely zmenit unixovy oracle server za
winNt oracle server. (zo smiechom som sa zlozil takmer az pod stol)

> PS: Prepacte mi ten vylev ale verim ze kazdy v tejto konferencii asi
> vie ako sa navrhuju databazy a mne zostal nad touto logikou databazy
> aj ked nie som odbornik a nemam na to skoly stat rozum...

no nevime ci kazdy ale dufam ze moje vedomosti na urovni kurzu beziaceho
v chipe (asi tak rok a pol naspet) bi mali bit minimup re cloveka co
zavadil o DB

> A to nehovorim o tom ze ty ludia boli par krat za nami (ina fakulta) a
> bavili sme sa o tom a nehovorim ani o tom ze sam rektor univerzity
> (informatik), im povedal ze si tu db predstavuje no proste tak ako ma
> byt (asi vsetci vieme ako)...

ono vzdi ma niekdo presvecenie ze ma patent na pravdu ;) stim sa
stretavam casto. (priklad: "dame novy server a mail klientov outlook abi
sme tu nemali tolko emailovych vyrusov")

> Nemate nahodou nejake linky v cestine a slovencine pojednavajuce o
> navrhu databaz nech im to preboha poslem??? Uz je sice neskoro ale
> aspon budem spokojnejsie zomierat...

nikdy nebude neskoro. v chipe otom nieco bolo a dokonca som to na nete
niekde nasiel (ako PDF) ale ten serial je brani pre UPZ (uplne blbich
zaciatocnikov) ale podla toho co pises je to presne to co potrebuju ;)

--
Traja nejnebezpecnejsi lidia
		1. Programator, ktory drzi v ruce pajkovacku.

--
"Ste svedkami nekonecnej spravodlivosti noveho storocia.
K smrti vyhladnuty civilisti cakaju, az budu zabity"