OT: Hladaju sa dobrovolnici

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Středa Leden 23 17:10:13 CET 2002

On Wed, Jan 23, 2002 at 04:21:05PM +0100, Peter Hanusiak wrote:

> Predpokladal som, ze to bude vyrivacny dotaz od dalsieho neveriaceho
> "Tomasa", ktory nema rad Javu :-))
> Nic v zlom, toto bol vtip :-)

 Nechci nejak moc hovorit o Jave protoze se na to necitim zcela
 povolany. Jen si myslim, ze garbage collection si vezme nejakou
 rezii a v pripade DB by to mohlo byt znatelne. (Nedavno jsem
 debatoval s jednim clovekem delajicim s 3D modely a ptal jsme se ho
 proc nepouzivaji Javu -- odpovedi mi byl usmev a odpoved, ze i u
 C++ obcas museji dost dlouho cekat nez se jim ty trojuhelniky v
 pameti "poperou" a u Javy by se asi nedockaly. Cca pred rokem
 jsem nekde videl test XML parseru, ty v Jave byli pomalejsi a to
 znatelne. Proto, jsem u vetsich a narocnejsich veci vs. Java
 nevericim Tomasem.)

> No co som zatial ja stihol overit tak BerkelyDB je naozaj rychla
> databaza, neviem aka je situacie s tabulkami typu BerkeleyDB v MySQL.

 MySQL pouziva jako jednu z moznosti (stale?) sleepycat a to z duvodu
 transakci, bohuzel implementace tech transakci je dost mizerna (zamykani
 na urovni tabulek). Coz je to kam jsem miril. Asi by se toho naslo
 vice (treba: limit velikosti soubou, transakcni/recovery logy,
 defragmentace, ...nevim mozna je to v sleepycat vyreseno).

> Ale predpokladam, ze budu pomalsie kedze sa o tom zmienujete. Dovody
> nepoznam ale tipnem si, ze ste nezobrali do uvahy transakcny
> mechanizmus. Upozornujem, ze MySQL nepoznam, takze sa mozem hlboko
> mylit. Kazdopadne by ma zaujimalo aka je je vlastne situacia s BerkleyDB
> v MySQL.

 Napr. PostgreSQL, ktery pochazi z temer stejneho zdroje (Berkeley) jako
 sleepycat (a spol.) uz je asi tomudle dost vzdalen.

> P.S. ospravedlnujem sa za preklepy ale mam neuveritelne pomaly terminal
> :((

 Lepsi je rikat "mam neuveritelne rychle prsty" :-)

 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

 C, PostgreSQL, PHP, WWW, http://docs.linux.cz, http://mape.jcu.cz