Oracle a generování statistik

Středa Červen 12 13:50:28 CEST 2002

On Wed, Jun 12, 2002 at 01:03:41PM +0200, Vladimír Náprstek wrote:
> máte někdo ososbní zkušenosti s generováním statistik? Tedy hlavně bych uvítal osobní porovnání mezi COMPUTE STATISTICS a ESTIMATE STATISTICS. Dodavatel aplikace má v popisu počítat statistiky pomocí COMPUTE STATISTIC, ale zabere to dost času (nestačí mi na to celý víkend). A dokumentace ORA doporučuje používat ESTIMATE STATISTICS, protože je hlavně mnohem rychlejší.

> [...]

Neblaze se to může promítnout tak, že ty údaje, ze kterých CBO
bude vycházet, nebudou přesně popisovat obsah těch tabulek. Čili se
pak optimizer může rozhodnout pro cestu, která by byla optimální,
pokud by data v tabulce byla přesným rozšířením těch statistik, ale
není optimální, pokud jsou ta data v tabulce neočekávaně pokřivená (co
se týče kardinality, hodnota, atp.). Pokud ty tabulky používáte stále
stejně, nedivoce a změny jsou stejných typů, nebál bych se estimate.
S tím, že pokud zjistíte pokles výkonu a explain Vám na Vašich
konkrétních dotazech ukáže nějaké špatnosti, můžete jednorázově udělat
plný compute, a nebo to dotlačit k požadovanému tvaru pomocí hintů.

      ... all of these signs saying sorry but we're closed ...