zatezena mysql

Pavel Kolesnikov pavel na templation.net
Neděle Březen 3 13:13:53 CET 2002

Hanz <hanz na studentagency.cz> wrote:

> na nasem serveru (Rh 7.2.,php 4.1.2,mysql 3.23.49,apache 1.3.23) kde bezi
> par desitek virtualnich www se obcas stava ,ze uptime vyleti na
> 100-120...coz je celkem nemile:).
> Snazim se zjistit,ktery web to ma nasvedomi,ale marne...
> zkousel jsem strace -p ,jenze mysql me vzdy "utece".
> Muze mi nekdo poradit ,jak monitorovat zatez mysql daneho webu? na
> www.mysql.com nic neni.
> Server ma dostatek HW prostredku...

Zkuste zahledat v error logu, jestli se tam od PHP cas od casu
nevyskytuji hlasky o tom, ze skript byl ukoncen protoze bezel
dele nez povoluje max_execution_time.

Dalsi moznost je periodicky mysqladminem kouknout na processlist
(mysqladmin processlist), a pokud se Vam stane, ze nad nekterou
databazi prilis casto pristihnete nejaky prikaz ve stavu Locked,
pak muze byt pricina i zde.

Systemovejsi moznost je pak mit MySQL spustenou s parametrem
--log-slow-queries (viz http://www.mysql.com/doc/S/l/Slow_query_log.html)
a pak Vam bude MySQL kandidaty logovat samo (priznam se, ze tuto
moznost jsem sam nezkousel).

Pavel Kolesnikov
--
Templation, Drtinova 8, Praha 5