Ako na kodovu stranku?

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Pondělí Březen 18 23:24:58 CET 2002

Pekny den ;o)

snazim sa pochopit princip kodovania nasej narodnej abecedy
a jej spolupracu s PostgreSQL. Problem je jednoduchy - precital
som clanky na rootovi, pozrel archiv.
Viem, ze databaza musi mat nastavene kodovanie. Ja som sa rozhodol
pre unicode. Musi byt nastavene kodovanie na strane servera (to mam,
pochopil som ;o) ale problem je na strane klienta.
Ak som spravne pochopil server sa postara o automaticke prekodovanie
dat medzi nim a klientom.
Bezi tam apache a stranky su v kodovani win-1250. Ako to ale
oznamit serveru??? Ze prosto data ktore dostane su v danom kodovani.
Server je postaveny na Linuxe, locales mam nastavene (aspon dufam) spravne.
Prehliadac by sa mal spravat tak, ze data odosle v kodovani v ktorom je
stranka
(teda tu konkretne win-1250) a server by si ich mal prekodovat. Ako mu to
oznamit?
Neviem si predstavit, ze ine stranky (napr. v kodovani ISO 8859-2) potom
zasa
budu chodit korektne.

Vdaka. Vlado

----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas
tel.: 044/5521653, fax: 044/5621454