rychlost insertu v Oraclu

Jan Serak sherry na pikebo.cz
Pondělí Březen 25 12:43:43 CET 2002

Ales Pour wrote:

> Zdravim,
>
> narazil jsem na problem, kdy INSERT na Oraclu (8.?.? na linuxu) trva v
> porovnani s jinyma db jako MS SQL mnohem delsi dobu. K db pristupuju pres
> ODBC (a Microsofti driver).

Jaka to je _mnohem_delsi_doba_? Je to srovnatelny hardware? Je
ta oraclova databaze aspon priblizne vyladena (buffery, disky,...)
nebo se data, indexy, rollbacky, redo-logy hrouti na jedinem IDE disku?
Nemuze byt problem v tom Microsoftim driveru? Microsoft je schopen k
pospineni
konkurence pouzit cokoli ;-)

> Tabulka, kam ukladam, ma unikatni index pres 3 sloupce. Ten index se tvori
> (priblizne) CREATE UNIQUE ... (id,t,delivery), kde id je SMALLINT, t INT a
> delivery SMALLINT.
> Insert typicky vypada
>
> INSERT (delivery,id,t,.... <dalsi>) VALUES (128,1,100987632,...<dalsi>)
>
> Nevite jak bych to mohl urychlit, nejak jinak indexovat nebo jinak? Muze
> poradi tech klicovanych polozek v insertu mit vliv?

Predne: pri insertu se musi zajistit aktualizace vsech indexu nad danou
tabulkou. Jestli ty indexy maji nebo nemaji smysl, musite vedet sam,
zalezi na tom, jak z te tabulky data _vybirate_, ne jak je do ni
vkladate.
Jinak s poradim sloupcu si muzete delat cokoli, Oracle to samozrejme
zvladne.

Z informaci, ktere jste uvedl, vic rict nejde.

						Jan Serak