Logování vech DMLpříkazů v PostgreSQL?

Pátek Květen 24 14:37:20 CEST 2002

Milan Zamazal wrote:
> o věc šitou na míru konkrétní aplikaci.  DDL pro mě není problém,
> uživatelé tyto operace nebudou provádět ani je mít povoleny.

	Jak to chcete zakazat na urovni databaze?

>     JS> způsobil, nebo sledovat uživatele (zaměstnance) jestli se
>     JS> neflákají nebo je buzerovat, že na to málo, co udělají,
>     JS> spotřebují zbytečně moc strojového času?
>
> Dokazovat, kdo způsobil chybu.

	A nevedete zurnal o operacich, kdyz je to tak kriticke (samozrejme
podporeny transkcemi)? - Samozrejme je to nutno na aplikacni urovni,
osobne nevidim duvod, proc by to (ani na vyzadani) mel resit databazovy
stroj.

> Rád si nechám poradit něco lepšího.  Je ovšem důležité, aby to
> z klientského připojení nešlo ošidit.

	A to je IMHO kamen urazu. 1. systematicnost opravneni je vice nez
nedostatecna, na naprave se udajne pracuje - to rika Karel Zak, nicmene
aspon co ja vim, je stejna uz od verze 5, existence zhruba podobnych
moznosti v pg_hba.conf stale stejna a GRANT/REVOKE zmeny rovnez
nedoznalo (na jakykoli databazovy objekt, kdyz byl pridan, pravidla sla
samozrejme vyuzit i na nej)... Docela by mne zajimalo, jak by mi v
PostgreSQL nekdo mohl zakazat provest napr. create table...

>     JS> Jak obnovíš ze zálohy databázi, když nemáš zazálohovaný poslední
>     JS> stav této tabulky (neboť byl jen uvnitř databáze, kterou už
>     JS> nemáš).
>
> To je jednoduché -- v pravidelných intervalech se její obsah stahuje na
> jiný stroj.  Připomínám, že půjde typicky jen o několik tisíc až desítek
> tisíc záznamů.

	A nejsou lepsi replikace? PostgreSQL 8.0, ktery to ma mit built-in
jeste neni, ale projekt existuje davno a myslim, ze pouzitelnost je
velka - odkaz najdete na technologicke stranke v domene postgresql.org.

>     JS> 1. účel - obnova z databáze: musíš mít nástroj, který stojí mimo
>     JS> logovanou databázi (tj. nemůže to být tabulka v této databázi),
>     JS> a logovat by měl low-level změny, nikoli provedené DML (a
>     JS> DDL!!!!) příkazy. Ideální je, když je to featura DBMS (nebo je
>     JS> DBMS svobodný a člověk si to může dobastlit ;-)
>
> Viz výše a k tomu poslednímu: ani jako svobodný člověk nemám odvahu
> seriózně bastlit v PostgreSQL :-).

	Ja se snazim nebastil a troufam si tvrdit, ze za urcitych ne prilis
omezenych situacich si troufam i komercni reseni postavit na teto
databazi...