Zpomalujici se Pg

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Listopad 4 12:04:17 CET 2002

On Mon, Nov 04, 2002 at 11:30:31AM +0100, Michal Krause wrote:
> On 01/11/2002, Horak Daniel wrote:
>
> Predne potvrzuji Yenyovu zkusenost (i fakt, ze jsem to probiral s Karlem
> Zakem :))

> Index se dle EXPLAINu opravdu pouziva. Coz je to, co me puvodne nejvice
> prekvapilo. Chapu, ze Pg nechava lezet puvodni verze updatovanych zaznamu,
> ono to asi neni v transakcnim prostredi jednoduche a tohle bude zrejme
> cesta nejmensiho odporu, ale neni mi jasne, proc to musi vest ke

 Ne cesta nejmensiho odporu, ale nutnost -- tedy presneji dan za
 pruchodnost sytemu pri cteni vice konkurujicich si transakci najednou.

> zpomaleni. Pri sekvencnim cteni a nekolika desitkach tisic zaznamu bych
> to pochopil, ale takhle me to trochu mate.

 Pokud je jich 1000 a na kazdy 100x posles UPDATE tak jich je 100000 a
 DB minimalne musi pres ty zaznamy seekovat.

 Koukni na: http://www.dbsvet.cz/technologie/tc011102021101.html

 Co ta rychlost udela pokud pouzijete VACUUM (bez FULL)?

    Karel

 PS. z toho by se dal udelat pekny clanek (mozna se na to podivam,
     samotneho me tam par veci zajima:-)

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/