znovu: meziserverova komunikace (mysql) - sync

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Neděle Listopad 17 04:21:42 CET 2002

zdravim vsechny!

porad jeste jsem nic kloudneho nevyresil a uz to tady slo parkrat, zadne
reseni mi nevyhovuje. situace:

mam dva servery, na obou mysql. nechci povolovat primy pristup na mysql
z jineho mista nez localhostu (navic nechci byt zavisly jednim strojem
na druhem). potrebuji synchronizovat zmenene tabulky mezi
temito servery, ale s tim, ze se NEjedna o stejne tabulky. tedy,
proste dumpnuti mi nepomuze, musim to resit na urovni konkretniho
zaznamu. zatizeni v podstate minimalni, par insertu za den (maximalne
dvacet). hlavne se mi jedna o reseni situace, kdy jeden ze serveru bude
nedostupny (a nebo se stane nedostupnym v prubehu operace). de-facto
jsem dosel ke slozitemu reseni (zatim na teoreticke urovni) v bashi
za pomoci ssh a cronu s tim, ze mi aplikace bude ukladat cele sql
prikazy, ktere ja scriptem poupravim a poslu na druhy server. jenze,
potrebuji chytat veci jako select last_id a to jde jenom v ramci jedne
sesny, coz mi reseni v bashi asi nesplni...

jede tam apache a vim ze existuji nejake moduly jako apache rpc, nebo
mozna nejake jine...ale nic o tom netusim...mate nekdo nejaky napad?

muzu kdyz tak poslat cely nastin toho teoretickeho reseni...

diky
ahoj

--

bye

Vanous
Petr Vanek                       ..... ./\.  ....
Debian GNU Linux                 .. _|\|  |/|_ ..
vanous na penguin.cz                .. \        /...
http://www.penguin.cz/~vanous    ... >______< ...
Angus, Ontario, CANADA           ...... / .......
Registered linux user #217487