mysql a ceske razeni

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Úterý Říjen 29 10:23:40 CET 2002

On Mon, Oct 28, 2002 at 06:27:22PM +0100, Martin Caslavsky wrote:

> mam mysql 3.23.36 zkompilovane
> s --with-charset=czech --with-extra-charsets=all nicmene razeni na textovych
> sloupcich je bez ohledu na velikost pismen, coz je jinak, nez se pise na
> strance http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/

Je-li mi to brat jako hlaseni chyby, tak bych potreboval nejaky
priklad. Take prosim overte, zda nemenite defaultni nastaveni pri
startu serveru, nejlepe pomoci show variables (ci jak se to v MySQL
rekne).

> Muj problem spociva v tom, ze mam tabulku s (rekneme) typy vyrobku (id int,
> nazev varchar(30)) a jednim typem je "ostatni". Vyvstal pozadavek, aby
> "ostatni" bylo zarazeno na konec seznamu. Rad bych to udelal co
> nejjednoduseji tj. bez dalsiho sloupce poradi nebo neceho podobneho.

Nepomuze neco jako (netestovano, nemam tady ted MySQL po ruce)

	order by if(id = 'id_toho_ostatni', 1, 0) + nazev

?

> Prvni moje uvaha byla mit vsechny typy s velkym pismenem, krome typu
> ostatni, ktere by se tak pri razeni dostalo na konec.

Je obecne spatne vnaset nejakou prezentacni semantiku do dat tohoto
typu.

> Druhak jsem zkousel select id,nazev from typ order by
> ord(il2_to_ascii(nazev)) coz by fungovalo, ale nejsem si jisty casovou
> narocnosti -- vypis ma byt v kazdem menu.

Nejjednodussi je to zmerit. Nove verze MySQL umi cachovat vysledky
selectu.

      ... all of these signs saying sorry but we're closed ...