access fubform a auto id

crax crax na tlen.pl
Úterý Duben 29 15:56:55 CEST 2003

zkusim to tady...treba ma nekdo zkusenost s access
mam problem s osetrenim automaticky generovaneho id u podformulare v accessu
97
je to typicky propojeni dvou tabulek s udaji o adresatech...
1/ tabule evidence
2/ tabule adresar

pole evidence.AdresarId = adresar.Id

pokud jiz "adresar.Id" existuje a ja vyberu jen z combo (evidence.AdresarId)
je vse ok a v subformu se mi zobrazi vsechny udaje z tabule adresar a muzu
je samozrejme upravovat na tomto subformu.
Jestlize vsak nemam adresata v tabuli adresar, tak kdyz kliknu do subformu a
chci dopsat nove adresar.Id, tak mi to vypise hlasku, ze se pokousim zapsat
Null do promennne, ktera neni Variant (prepodkladam, ze se mu jedna o
promennou (evidence.AdresarId)) ale kdyz i presto dopisu vse do tohoto
subformu, tak si takto vytvoreneho adresata jiz muzu pouzit na formu v combo
(evidence.AdresarId).
Jak zajistit, aby se mi toto chybove hlaseni neobjevilo. podle me je to tim,
ze nez "adresar.Id" dostane svoje cislo (je to typ automaticke cislo), tak
ma na chvili hodnotu null a to proste nechapu :-)

diky predem za nejakou radu